zaterdag 3 augustus 2013

Sneeuw

Terwijl de sneeuwvlokken vallen
Op jouw huid
Smelten als tranen
Lang je gesloten oogleden

De boom die zachtjes deint
In de wind
De voetstappen nog vers
In de sneeuw gezet

Elke dag klonken die zachte noten
Door mijn raam
De vingers gleden over de toetsen
Terwijl de klanken door de hemel zweven

Je stopt en kijk me aan
En je glimlacht
Als ik stop bij je raam
Zonder woorden

Sneeuw dat langs me heen
Naar binnen vloog
Verdween
Als je opving

De fotoboek die we deelden
Bladzijde voor bladzijde
Pakte m’n hand
En kneep zacht

Ik wil het zien
Ik wil het nog een keer zien
Samen…

Terwijl de sneeuwvlokken vallen
Richt je jouw gezicht in de wind
Vangt de wintergeur op
In mijn oren hoorde ik weer de lied

Terwijl de sneeuwvlokken vallen
Voel ik je trillen
De voetstappen al weggevaagd
Vang ik je op

Als het glimlachend koud wordt

Geen opmerkingen: