vrijdag 13 juni 2008

Laatste sms


Laatste sms
China. 12 Mei 2008, om 14.28uur. De stad Si-Chuan werd getroffen door een aardbeving. Daarbij zijn 69163 mensen omgekomen, 46240 mensen zijn hun huis kwijt geraakt.
Een paar soldaten hebben een jonge moeder gevonden tussen de bouwval. Zij is al dood. In de ruimte die ze met haar lichaam maakte, lag een baby van ongeveer 3-4 maanden lekker te slapen. Mensen hebben een mobieltje tussen de kleren van de baby gevonden. Er stond een getypt bericht op: "lieve schat,als je de kans hebt om te leven, moet je onthouden: dat ik van je houd."


Lieve schat,
ik houd van je,
onthoud je dat?
Huil maar niet.

Toen je lag te slapen,
met dat mooie lachje op je gezicht,
is de dood plotseling gekomen
die heeft mama mee genomen.

Liefje, schatje,
ik wou zo graag bij je blijven,
ik wil zien hoe je gaat lopen
en hoe je “mama” gaat roepen.

Mama,
hoe zwaar is de bouwval op je rug?
je zachte lichaam is zo sterk als een veilige brug.
hoe groot is de liefde in jouw ogen?
de dood is naast mij weggevlogen

Mama,
loop niet in je eentje,
hou je maar vast aan mijn handje,
ik wil zo graag bij je blijven
en je warme hand strelen,
ik wil mijn hele leven,
alles met je delen.

Lieve schat,
als je kan leven,
vergeet niet,
dat ik van je houd...

Geen opmerkingen: