dinsdag 8 mei 2012

Het Escola College (1)

Proloog
Zuchtend gooide ik mijn sokken bovenop de berg kleren die in de koffer stond.
"Dat gaat nooit passen, liefje!" riep mijn moeder in de deuropening.
"En... bedankt!" riep ik mijn moeder achterna. Ik verheugde me er zo op! Een weekje naar Oostenrijk. Ik weet eigenlijk niet wat ik eigenlijk moet verwachtten. Sneeuw, zon, wind...
"Ik kom je helpen, schat" mijn moeder knielde bij me neer en gooide het één na de ander shirtje weg.
"Maar die moet mee!" riep ik protesterend terwijl ik een hemdje opving.
"Waarom? Hier heb je nog tien andere hemdjes!"
"Dan doe je één van die tien andere hemdjes maar weg, maar deze blijft in mijn koffer" ik had het zelf ontworpen hemdje ooit van mijn beste vriendin gekregen, maar sinds ze verhuisd is heb ik jammer genoeg nooit meer contact gehad.
"Oké, oké" mijn moeder gooide één van de andere hemdjes de koffer uit en even later kon de rits fatsoenlijk dicht.

"Hebben we alles? Oké! We vertrekken, Guinera!" ik keek naar mijn ouders die de auto inlaadden.
"Guin!" riep een klein stemmetje.
"Hallo, Lizzy" ik pakte mijn zusje op en draaide haar in het rond.
"Waar gaan we heen?" vraagt ze. Ik zuchtte.
"Dat heb je nu al twintig keer gevraagd. We gaan naar Oostenrijk!"
Lizzy keek bedenkelijk.
"Oostenrijk?"
"Ja en dat zit vol met bergen!"
"Bergen?" Lizzy keek haar zus vragend aan. Ik lachte.
"Je ziet wel"

Ik snoof de Oostenrijkse lucht op. Ik ging hier twee geweldige weken doorbrengen!
"Wauw, geweldig!" ik liep mijn en mijn zusjes hotelkamer binnen. Een mega groot raam bood uitzicht op een lounge aan een helder meer. Ik weet niet hoe wijd mijn ogen waren op dat moment. Het water golfde uitnodigend en voor ik het wist hees ik mezelf in een bikini en verdween toen in het water.

1 opmerking:

Zi yao zei

Ja, inderdaad lang geleden, 2010! :P
En ik vind jouw verhalen ook echt super mooi :D

Groetjes, Zi yao