zaterdag 30 augustus 2008

Boeken

Ik ben bezig met de boek tarzan.
De orginele tarzan is wel anders dan Disney's tarzan.
Eerder heb ik ook boeken gelezen waarvan een film is gemaakt, zoals:Charlotte's web en Niels Holgerson.
Charlotte's web verschilt niet veel met de film.
Als eerste had ik de boek gelezen.
Daar vond ik het zielig dat het meisje, het varkentje vergeten was.
Later, toen ik de film kreeg,vond ik het zielig toen het varkentje, Charlotte de spin ging verlaten want charlotte was te oud om mee terug te gaan.

Disney's Tarzan en de orginele Tarzan zijn heel verschillend.
Tarzan van Disney is zonder bloed en geweld.
Maar meer voor kinderen.
De orginele is daarintegen meer met doden en snijden en enger.
Als ik de hee boek op TV zag was ik na de eerste gevecht al weg.
Volgens mij is Disney'sTarzan voor plezier en....gewoon leuk om te zien.
Tarzan, de orginele boek is spannender en af en toe grappig.
Ik vind wel grappig dat hij zichzelf "Tarzan van de apen" noemt.
Ook is het leerzaam.
Het verteld over de leven in de jungle en over de geschiedenis over die tijd.

Nu zal ik de liefdesbrief van Tarzan voor Jane, laten lezen, het is wel hylarisch en je kan zien hoe Tarzan is:
"Ik ben Tarzan van de Apen.Ik verlang naar u.Ik ben van u.U bent van mij.Wij zullen hier altijd samen in mijn huis wonen.Ik zal u de beste vruchten brengen, malse herten, het lekkerste vlees dat er in de jungle te vinden is.Ik zal voor u op jacht gaan.Ik ben de machtigste van de junglevechters.U bent Jane Porter, dat heb ik in uw brief gelezen.Als u deze leest, zult u weten dat hij voor u is en dat Tarzan van de Apen van u houdt."

Geen opmerkingen: